Sociální agentura v Teplicích pomáhá lidem řešit těžké sociální situace. Nyní, díky podpoře AGC mohou jednodušeji žádat o pomoc i nevidomí. Do budovy teplické pobočky byl instalován speciální „hlasový majáček“, který umožňuje nevidomým bezpečnou orientaci. Zařízení v hodnotě 15.000 korun zaplatila firma AGC Automotive Czech. Třetinu peněz mezi sebou dokonce vybrali zaměstnanci firmy.
Jaromír Licek, ředitel Sociální agentury: „Pevně věřím, že naše aktivita bude impulsem pro komplexní dořešení informačního systému pro nevidomé občany v Teplicích. Věřím, že se nám podaří vyvolat veřejnou diskusi za účasti dalších dotčených úřadů a organizací. Velmi si vážíme, získané důvěry a finanční podpory ze strany AGC Automotive Czech a jejích zaměstnanců. Již od roku 2016 poskytujeme zaměstnancům firmy podporu v oblasti dluhového poradenství. V podstatě se jedná o zahájení další úrovně úspěšné spolupráce.“
Hlasový majáček funguje podobně jako informační a navigační systémy pro nevidomé. Tito lidé mají u sebe nebo ve své holi zabudovanou speciální krabičku. Když se krabička aktivuje, spojí se s navigačními a informačními body, kterou jsou rozmístěny po městě. Ty nevidomého informují o tom, kde se nachází a co zde může najít. „Takto stejně funguje i náš „hlasový majáček“ umístěný nad vchodem naší budovy,“ uvedl Jaromír Licek.
Částku 15.000 korun na nákup a instalaci zařízení darovala Sociální agentuře firma AGC Automotive Czech. „Víme, že Sociální agentura zajišťuje komplexní a kvalitní služby pro lidi, kteří řeší různé sociální problémy, od finančních až po rodinné. Přišlo nám jako smysluplné, že využít služby agentury budou nyní moci výrazně jednodušeji i nevidomí lidé. Proto jsme instalaci majáčku finančně podpořili. Mám radost, že se do tohoto projektu zapojili i naši zaměstnanci,“ řekl personální ředitel AGC Automotive Czech Tomáš Brokeš.
Řediteli Sociální agentury Jaromíru Lickovi předal ředitel AGC Automotive Czech Luděk Steklý certifikát na celou částku na konci března.